Dag 2 Van Haelen naar Afferden.

29 april 2013 - Afferden, Nederland

Vandaag na een zeer uitgebreid ontbijt om 09.15 uur vertrokken vanuit Haelen.

Via het Leudal fietsen we richting Neer,naar de Maas.

Voor we in het Leudal zijn fietsen we door een ;landelikjk gebied met zeer veel aspergevelden.

Het Leudal is vooral bekend van de mooie beeklandschappen.

2013-04-29 09.46.35De Sint-Ursulamolen

De route door het Leudal gaat veelvuldig over zandpaden en gelukkig is het nog niet te droog zodat het nog goed te fietsen is.

2013-04-29 09.52.34

2013-04-29 09.47.46

2013-04-29 09.46.40

Na het Leudal komen we in Neer aan de Maas, De Maas zullen we vandaag veelvuldig zien.

Na een ongelukkige val van Liesbeth rusten we even om van de schrik te bekomen. Gelukkig valt de schade aan Liesbeth (en aan de fiets) mee. We fietsen via een mooi fietspad langs de Maas verder.

2013-04-29 10.10.35               De Maas          2013-04-29 10.10.45

In Baarlo is onze eerste korte stop We gaan weer verder en het weer wordt er niet beter op. Het begint harder te waaien en het lijkt wel of het steeds kouder wordt.

In Grubbenvorst valen de eerste regendruppels. Eerst nog wat doorgefietst maar het begint steeds harder te regenen. Een plaats om te schuilen is moeilijk te vinden totdat we een kapelletje zien.Omdat we toch moeten schuilen gaan we ook meten maar ons lunchpakket opeten.

2013-04-29 12.27.09

Na een klein uurtje wordt de regen wat minder en we besluiten om weer verder te gaan.

Na Grubbenvorst buigt de route weg van de Maas en de omgeving wordt er niet mooier op. Ook hebben we in de weidse omgeving veel last van de wind.

Rond Vlieringsbeek wordt de route weer wat mooier.

2013-04-29 14.45.18

In Afferden steken we met een pontje de Maas over en fietsen naar de B & B.

Om drie uur zijn we er  en we hebben er dan 77,1 km opzitten.

We hebben tot nu toe steeds met de GPS gefietst en het is geweldig.  Verkeerd fietsen is bijna niet mogelijk en aangezien we 3 gps-en bij hebben is verkeerd rijden dus haast onmogelijk.