Tot slot

4 mei 2013 - Westerhoven, Nederland

Vanmorgen  om 09.30 vertrokken vanuit Wehe-den Hoorn. Na een goed ontbijt aangefietst richting Groningen. En jawel hoor, de wind was gedraaid dus die hadden we weer mooi tegen. Gelukkig was Groningen maar 25 km.

De fiets in de trein en richting Eindhoven,waar we om  15.00 uur aankwamen. Via Waalre, waar we nog een trappistje pakten op de goede afloop, naar Westerhoven .

Even wat feiten:

Het fietserpad is 576 km lang en wij hebben er 597 gefietst dus iets langer. We hebben 36 uur effectief gefietst wat neerkomt op een gemiddelde van 16,6 met een maximumsnelheid van 41,3 km/uur.

Als we alle km tellen die we gefietst hebben komen we op een afstand van 650 km uit. Hierin zitten alle kilometers die we extra gemaakt hebben voor het fietsen naar de winkel, van de route naar de overnachtingen, van Wehe-den Hoorn naar Groningen, van Eindhoven naar Westerhoven e.d.

Onze eerste fietsvakantie is heel goed bevallen, zeker voor herhaling vatbaar.

Samenvattend: Nederland is gevarieerd en mooi. Enkele kernwoorden: wind,gezellig,zadelpijn(voor sommige) gastrvrijheid,lekkere ontbijtjes.